m

Get your business to the new heights in no time. It’s super easy with BoostUp.

 

Polub nasze sociale:

Zadzwoń do nas: +48 579 223 563

Dobra kampania reklamowa w Internecie

Czym jest reklama PPC?

Czym jest reklama PPC? Czym jest CPC? Reklama na Facebooku i w mediach społecznościowych może dzisiaj świadczyć o być albo nie być firmy. Na co warto skupić swoją uwagę, żeby reklama firmy w Internecie była skuteczna? Jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku?

Czym jest reklama PPC?

Reklama PPC (Pay Per Click) lub CPC (Cost Per Click) jest formą reklamy internetowej, która opiera się na jednym z kilku dostępnych, popularnych modeli rozliczeniowych w kontekście reklamy internetowej. Wybierając taki sposób rozliczenia, reklamodawca płaci nie za samo wyświetlenie swojej reklamy, ale za kliknięcie w nią – może być to na przykład link lub baner reklamowy. Po kliknięciu w reklamę, użytkownik zostaje przeniesiony bezpośrednio na stronę internetową reklamodawcy. W takim systemie najczęściej działają kampanie Google Adwords. Inne popularne sposoby rozliczania to głównie CPM (Cost Per Mille) czy CPA (Cost Per Action). Pierwszy polega na płatności z góry za tysiąc wyświetleń reklamy, a dostępny jest . Model CPA polega natomiast na pobieraniu ,,kosztów za akcję”. Reklama płatna jest w momencie, kiedy użytkownik wykona na stronie określoną czynność, np. kliknięcie w link.

Kliknięcia w reklamę!

W reklamie PPC płacimy tak naprawdę za efekty, czyli kliknięcia w reklamę. Co więcej, kampanie PPC dają możliwość stałego monitorowania liczby kliknięć w naszą reklamę czy też monitorowania słów, które przynoszą najlepsze wyniki. Dużym udogodnieniem jest także bieżące kontrolowanie budżetu.

Ile może kosztować reklama PPC?

Płacisz za każde kliknięcie w reklamę (CPC – Cost Per Click), uzależniona jest od wyniku aukcji. Może być zatem niższa niż deklarowany, maksymalny CPC. Co więcej, jeśli dbasz o wysoki Wynik Jakości (Quality Ranking) słów kluczowych, bardzo prawdopodobne jest, że nasze reklamy będą wyświetlać się wyżej niż reklamy konkurencji, przy jednocześnie niskiej stawce.

Co więcej, istnieje możliwość sprawdzenia szacunkowych stawek za kliknięcie oraz przewidywalnej liczby wyświetleń dla danych fraz. Wykorzystuje się do tego Planer słów kluczowych – bezpłatne narzędzie, które znacznie ułatwia planowanie kampanii PPC.

Jaki budżet i cel na reklamę PPC?

Na początek musisz ustalić cel kampanii, czyli określić, na czym zależy nam najbardziej – na zwiększeniu sprzedaży, rozpoznawalności marki czy choćby na tym, aby strona zanotowała zwiększeniu ruchu. Wstępne określenie takich założeń pozwoli zdefiniować dalsze działania oraz mierzyć ich skuteczność.

To, jak duży będzie Twój budżet, zależeć będzie z pewnością od naszych możliwości finansowych. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest rodzaj branży oraz to, jakie działania podejmuje konkurencja.

Czym jest reklama PPC?

Jeżeli masz problem i potrzebujesz zasięgnąć się rady profesjonalistów to daj nam znać! Kliknij tutaj i się z nami skontaktuj!

Przeczytaj nasz wywiad dla portalu „Fakty i Mity” o tym, jak przenieść swój biznes do sieci!

Przeczytaj nasz artykuł o tym, jak skutecznie reklamować swoją firmę na Facebooku!